maandag 19 oktober 2015

retrojurk en schoolmeisjesjurk - Femma

We blijven in de retrosfeer.  De retrojurk van Femma stond al een tijdje op mijn verlanglijstje aangezien ik al een paar prachtige exemplaren zag voorbij komen in blogland én in het 'echt'.  Het retrostofje dat ik voor Maxe haar kleedje gebruikte leek mij uitermate geschikt.

Modelleke is heel eenvoudig te maken.  Ik maakte het beleg wel vast op de manier zoals ik bij de kinderkleedjes doe, voordat ik de rits insteek.  De Femma-manier...'t is mijn ding zo niet ;-)




Enige weken geleden waagde ik mij ook aan het schoolmeisjeskleedje eveneens uit het Femma naaiboek.  Wel in tricot, kwestie van een beetje een eigenwijze insteek te kunnen geven.  Heel geslaagd vond ik persoonlijk al worstelde ik enorm met de borstzakjes waardoor ik maar besloot deze te annuleren - kwestie van mijn persoonlijke toets wat te vergroten ;-)



En dit kleine portemonneetje kwam ook nog tevoorschijn.  Buitenkant is stevige vilt, binnenvoering gewoon katoentje.  De sluiting komt van bij de welbekende Action winkel.





Tot blogs!







2 opmerkingen:

  1. Prachtig!
    Ik heb er ondertussen ook al 2 in mijn kast hangen en denk dat er nog wel gaan volgen ;-)
    De 2de heb ik idd ook anders aangepakt wegens gewoon niet keerbaar beleg als je het op de manier van in het boek doet (ik vrees dat ze die stappen wat door elkaar hebben gezet want zelfs mijn buurvrouw die jaren naaiervaring heeft zei het al dat dat op die manier nooit gekeerd geraakt ;-). Bij mijn eerste heb ik het beleg gewoon kapot geknipt om het jurkje toch draagbaar te maken)

    BeantwoordenVerwijderen